Waarom uw merk live streaming zou moeten overwegen

Livestream is goedkoop, het is gemakkelijk te doen en je hebt geen productieprofessionals nodig om te beginnen.

Livestream Het Film Bedrijf

Weet je nog dat livestreams alleen op tv mogelijk waren? Forse productiekosten die alle merken, behalve de grootste merken, schuwden.

Maar toen Facebook en Instagram hun eigen live streaming-producten lanceerden, nam de  nieuwe functie snel een vlucht. Dat komt omdat video’s, vooral live, veel meer aandacht kunnen trekken in vergelijking met teksten en afbeeldingen.

Boeiende en onvoorspelbare visuele inhoud – in combinatie met de mogelijkheden die gebruikers krijgen om in real-time te chatten met de persoonlijkheden in de video – zag het gebruik enorm toenemen in de wereld van sociale media.

Met naar verwachting: 82 procent van al het internetverkeer is afkomstig van video in 2022, blijft live video een aantrekkelijke marketingoptie voor bedrijven. Met deze video’s die worden gehost op sociale mediaplatforms nadat de video is afgelopen, kunnen merken betrokkenheid blijven gebruiken om nieuwe kijkers aan te trekken.

Livestream 4 Het Film Bedrijf

Wat zijn live videostreams?

Pas enkele jaren geleden geïntroduceerd – en wordt voortdurend bijgewerkt – met live video’s kunnen gebruikers een livestream naar hun publiek uitzenden met behulp van smartphonecamera’s. Er zijn geen extra instellingen of streamingapparatuur nodig omdat het live wordt gestreamd op bepaalde sociale mediaplatforms.

Het medium kan helpen om door te dringen tot een niet-betrokken publiek – volgens Switcher Studio zouden acht op de tien mensen liever een video bekijken dan een blog of social media-bericht lezen om op de hoogte te blijven. Die statistieken worden hoger als de inhoud van een merk is voorzien.

Door gebruik te maken van live streamingplatforms kunnen merken gebruik maken van de mogelijkheid voor gebruikers om te communiceren om gemeenschappen op te bouwen – gebruikers kunnen emoji’s posten, antwoorden en vragen stellen.

Resultaten kunnen viraal gaan; De Strato Jump-campagne van Red Bull genereerde bijvoorbeeld 8 miljoen gelijktijdige livestreams op één dag. Buzzfeed bereikte meer dan 807.000 keer bekeken op zijn video die slechts twee mannen liet zien die probeerden een watermeloen met elastiekjes te laten barsten.

Waarom live streamen?

Met de mogelijkheid om in korte tijd meer mensen te bereiken, gebruiken veel bedrijven live video’s om hun volgers op hun sociale media-pagina’s verder te vergroten.

Zoals Red Bull heeft laten zien, kan live video, hoewel op grote schaal, een zegen zijn voor het presenteren van evenementen. Twee op de drie mensen die gebeurtenissen kijken op een live stream zeggen dat ze tickets zou kopen voor hetzelfde evenement.

Door kijkers op de “digitale eerste rij” te plaatsen, voelen ze zich gesterkt en belangrijk, dus als een merk een product op deze manier verkoopt, is de kans zeer groot dat het wordt herkend.

Wat zou je nodig hebben om te streamen?

Er zijn verschillende platforms die u kunt kiezen om uw merkboodschap naar buiten te brengen, zoals Facebook, YouTube, Instagram en andere, en het is altijd het beste om u te concentreren op het platform waarop uw klanten het meest actief zijn.

Als je al een social media-account hebt met veel volgers (bijv. Facebook), gebruik dat account dan om je live video’s te streamen.

Door het juiste type inhoud te kiezen dat resoneert met uw klanten, kunt u ook de deelbaarheid van uw live video’s vergroten. Vrijwel elke soort inhoud kan worden gemaakt – van vraag-en-antwoordsessies om een community op te bouwen tot crowdsourcing om meningen over nieuwe producten te krijgen.

U hoeft alleen maar de juiste aanpak te vinden voor uw merk, service en producten. Wij van Het Film Bedrijf helpen u graag met het genereren van meer bezoekers, volgers en kijkers op uw livestream.

Het wordt ook aanbevolen om samen te werken met influencers, omdat ze je kunnen helpen een nog groter publiek te bereiken. Hun expertise in het verwerven van enorme aanhang kan nuttig zijn als u uw merk en zijn waarden naar een hoger niveau wilt tillen.

Het creëren van een livestream is niet langer alleen een taak voor tv-stations sinds sociale media het overnemen. Bovendien, met TV kijkers geleidelijk daalt na verloop van tijd, is het tijd voor merken om te beginnen met het creëren van een betere merkwaarde online – en een live video-campagne zal een goede manier om te beginnen.

Livestream 2 Het Film Bedrijf